Automobilio turbinos gedimo priežastys

Automobilio turbinos gedimo priežastys

 

Automobilio turbinos gedimo priežastys. Turbina užtikrina didesnį variklio našumą ir degalų naudojimo efektyvumą. Tačiau, kaip ir bet kuris mechaninis komponentas, bėgant laikui gali sugesti dėl įvairių priežasčių. Pateikiame naudingą informaciją ir kai kurias dažniausiai pasitaikančias turbinos gedimų priežastis bei paminėsime prevencines priemones, kurios užtikrina turbinų ilgaamžiškumą. Tad, gal būt rasite atsakymą ir sau, kodėl sugedo turbina.

Automobilio turbinos gedimo priežastys

 

kodel sugedo turbina?

Turbinos tepimas

Viena iš pagrindinių turbinų gedimo priežasčių yra netinkamas tepimas. Turbinos veikia esant itin dideliam greičiui ir temperatūrai, todėl turbinos ilgaamžiškumas priklauso nuo nuolatinio švarios ir kokybiškos alyvos tiekimo, bei sudaromo tepalo siurblio tinkamo slėgio. Dėl nepakankamo alyvos srauto arba nekokybiškos alyvos naudojimo gali atsirasti per didelė trintis, padidėti dėvėjimasis ir galiausiai sugesti turbinos sudedamosios dalys. Norint išvengti su tepimu susijusių gedimų, būtina reguliariai keisti alyvą, naudoti gamintojo rekomenduojamą alyvą ir palaikyti tinkamą alyvos lygį taip pat neignoruoti užsidegusios raudonos tepalo lemputės prietaisų skydelyje, kuri nurodo tepalo slėgio trūkumą.

Naudinga pasidomėti:

·      Turbinos remonto eiga;

·      Instrukcija kaip montuojama turbina;

·      Priežastys, kodėl genda turbinos;

Pašalinių objektų pažeidimai

 

Kita dažna turbinos gedimo priežastis - pašalinių objektų pažeidimai. Smulkios dalelės, pavyzdžiui, purvas, šiukšlės ar metalo fragmentai, gali patekti į turbiną per oro įsiurbimo angą arba alyvos tiekimo sistemą. Pašaliniai objektai gali pažeisti kompresoriaus veleną, turbinos sparnuotę ar kitas svarbias sudedamąsias dalis. Dėl šios priežasties atsiranda pašaliniai garsai, sumažėja našumas arba turbokompresorius visiškai sugenda. Montuojant aukštos kokybės oro filtrus ir reguliariai atliekant techninės priežiūros patikras, galima sumažinti turbinos gedimų riziką.

Per didelė apkrova

Turbinos gaminamos taip, kad veiktų neviršydamos tam tikrų padidinto slėgio ir apsisukimų ribų. Viršijus šias ribas, pernelyg apkrautas turbokompresorius gali sulūžti. Per didelis slėgis atsiranda, kai slėgio padidėjimas viršija gamintojo nustatytą lygį, o per didelės apsukos reiškia, kad turbokompresorius sukasi didesniu greičiu nei maksimalus jo pajėgumas. Abi situacijos gali susidaryti dėl mechaninių ar elektroninių gedimų, netinkamų modifikacijų ar agresyvaus vairavimo įpročių. Laikydamiesi gamintojo rekomendacijų ir vengdami nereikalingos turbinos apkrovos, tokios kaip kompiuterio programavimo, kurio metu yra pakeliamas turbinos darbinis slėgis, galite išvengti gedimų, susijusių su per didelia apkrova.

Karštis ir šiluminė įtampa

Turbokompresorius veikia intensyvus išmetamųjų dujų skleidžiamas karštis. Laikui bėgant ekstremali temperatūra gali sukelti terminį stresą, dėl kurio turbinos korpuse, kolektoriuje ar kitose sudedamosiose dalyse gali atsirasti įtrūkimų. Šilumos įšilimas išjungus variklį taip pat gali prisidėti prie šiluminės įtampos. Leidimas varikliui atvėsti prieš jį išjungiant ir tinkama šiluminė apsauga gali padėti sumažinti šiluminę įtampą ir pailginti turbinos tarnavimo laiką.

Alyvos užterštumas

Užteršta alyva gali turėti didelės įtakos turbinos veikimui ir patikimumui. Alyva gali būti užteršta dėl tokių veiksnių kaip variklio nusidėvėjimas, aušinimo skysčio nuotėkis arba kenksmingų priedų. Taip pat alyvos kokybei neigiamą įtaką dažnai sukelia variklio remontas, kurį atlikus alyvoje atsiranda abrazyvo. Užteršta alyva gali sukelti anglies sankaupas, užkimšti alyvos kanalus ir pažeisti turbinos sudedamąsias dalis. Reguliari alyvos analizė, skubus aušinimo skysčio nuotėkio šalinimas ir aukštos kokybės alyvos filtrų naudojimas gali sumažinti su alyvos užterštumu susijusių gedimų riziką.

Priverstinis variklio užvedimas

Pasitaiko atvejų, kai sugedę tam tikri variklio komponentai užkerta kelią transporto priemonės užvedimui. Tokiais atvejais dažnai į pagalbą pasitelkiamas purškiamas eteris, kuris paskatina variklio užvedimą. Nors purškiamas eteris išsprendžią momentinę variklio užvedimo problemą, tačiau tokia pagalba tikrai įtakoja neigiamą poveikį turbinai. Joje atsiradusi sprogstamoji energija gali pažeisti besisukančią sparnuotę arba ją deformuoti. Gali atsirasti tam tikras ūžesys dirbant varikliui dėl pasikeitusios sparnuotės geometrijos. Kad neatsirastų daugiau pažeidimų, tokiu atveju gali padėti tik turbinos remontas.

Taigi, tam, kad naudojamos transporto priemonės turbinos negestų naudinga atminti, kad svarbu atlikti reguliarią automobilio profilaktinę techninę priežiūrą.O pastebėjus pašalinius garsus iš variklio skyriaus arba bet kokios spalvos dūmus sklindančius iš išmetamųjų dujų sistemos, rekomenduojama kuo greičiau kreiptis į turbinų remonto specialistus. 

Sklandžių kelionių!